|
StatutTeza a fost susţinută pe 24 august 2010 în CSSşi aprobată de CNAA pe 6 octombrie 2010 Autoreferat![]() |
Teza este structurată din introducere, trei compartimente, concluzii, bibliografia din 153 de titluri, 8 anexe, 109 pagini de text de bază, 21 figuri, 14 tabele, 16 formule.
Cuvinte cheie: dezvoltarea durabilă, responsabilitate sociale a întreprinderii, raport social, programe sociale, integrarea în Comunitatea Europeană, imaginea întreprinderii.
Domeniul de studiu al prezentei teze îl constituie responsabilitatea socială a întreprinderilor în contextul integrării Republicii Moldova în Comunitatea Europeană.
Drept obiectiv de bază al tezei serveşte elaborarea măsurilor de sporire a responsabilităţii sociale în cadrul întreprinderilor din Republica Moldova. Scopul lucrării constă în stabilirea acţiunilor de responsabilitate socială în strategia managerială şi evaluarea programelor sociale în cadrul întreprinderilor din Republica Moldova în vederea perfecţionării lor.
Pentru efectuarea cercetărilor au fost utilizate diverse metode de analiză: chestionarea, comparaţia, deducţia, metoda analitică, calcul indicatorilor sintetici, analiza modelului LBG şi „Quadri- dimensional” etc.
Noutatea ştiinţifică a investigaţiilor constă în: descrierea etapelor de trecere de la acţiuni filantropice la acţiuni sociale responsabile în strategia managerială a întreprinderii; determinarea direcţiilor prioritare ale întreprinderilor autohtone în acţiunile de responsabilitate socială în baza metodei „Quadri-dimensional”; evaluarea atitudinii managerilor faţă de Responsabilitatea Socială a întreprinderilor din Republica Moldova; elaborarea metodologiei de sporire a responsabilităţii sociale în cadrul întreprinderilor naţionale, conform cerinţelor prevăzute pentru întreprinderile din ţările Comunităţii Europene.
Semnificaţia teoretică şi valoarea aplicativă a lucrării rezultă în evaluarea impactului responsabilităţii sociale a întreprinderii asupra procesului managerial, elaborarea etapelor necesare pentru sporirea responsabilităţii sociale în cadrul întreprinderii „Orhei-Vit” S.A., calculul şi analiza indicatorilor de responsabilitate socială în stabilirea clasamentelor de RSI, evidenţierea direcţiilor prioritare ale programelor sociale pentru activitatea întreprinderii.
Rezultatele investigaţiei realizate sunt utile pentru elaborarea suporturilor metodologice de
sporire a responsabilităţii sociale pentru întreprinderile din Republica Moldova, care urmăresc
prin dezvoltarea acţiunilor social responsabile drept un obiectiv strategic de integrare în
Comunitatea Europeană.
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: