|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 30 mai 2006 în CSS şi aprobată de CNAA pe 29 iunie 2006
Autoreferat
– 0.33 Mb / în română
Teza
CZU 372.851.046.14 (043.3)
1.29 Mb /
în română
154 pagini |
Adnotare
Lucrarea „ Corelaţia optimală dintre intuitiv si logic la predarea-învăţarea –evaluarea
temei „ Paralelism si perpendicularitate în spaţiu” (treapta gimnazială ) este consacrată
elaborării, precizării si implementării unor conţinuturi si strategii, care permite însusirea si utilizarea lor mai eficientă în practică.
În baza modelului propus s-a fundamentat o strategie de predare-învăţare-evaluare a
materiei geometrice investigate. Astfel s-au creat condiţii pentru o însusire si aplicare mai fructuoasă a conţinuturilor create.
În baza strategiilor fundamentate s-au elaborat lucrări stiinţifico-didactice: minimanual;
ghid; seturi de întrebări; culegere de exerciţii si probleme; teste.
Cuprins
CAPITOLUL I. Reflecţii asupra unor probleme care vizează tema „Paralelism si perpendicularitate în spaţiu”
- I.1 Carenţe în predarea geometriei
- I.2 Analiza „Curriculum-ului scolar pentru clasele a V-a a IX-a” cu referinţă la poziţia relativă a dreptelor si planelor în spaţiu; modificări, propuneri
- I.3.Lucrul pregătitor (propedeutic) asupra cunostinţelor elevilor referitoare la poziţia reciprocă a dreptelor pe plan si cu unele figuri spaţiale (cl. I-V)
- I.4 Analiza comparativă a expunerii unor noţiuni din tema „Paralelism si perpendicularitate în spaţiu” în diverse manuale scolare
- I.5 Utilizarea unor figuri spaţiale în procesul de predare-învăţare-evaluare a temei ”Paralelism si perpendicularitate în spaţiu”
- I.6 Perfecţionarea metodicii predării geometriei în gimnaziu
- I.7 Perfecţionarea metodicii predării primelor lecţii de stereometrie (în linii generale)
CAPITOLUL II. Elaborarea unităţii de conŢinut „Paralelism si perpendicularitate în spaţiu”
- II.1 Iniţierea în metoda axiomatică de construire a geometriei în plan si în spaţiu. Recapitulare si completări
- II.2 Paralelism în spaţiu
- II.2.1 Drepte paralele. Axioma paralelelor
- II.2.2 Paralelismul dreptei si al planului
- II.2.3 Plane paralele
- II.2.4 Proiecţia paralelă. Reprezentarea figurilor în stereometrie
- II.3 Perpendicularitate în spaţiu
- II.3.1 Drepte perpendiculare în spaţiu
- II.3.2 Dreapta perpendiculară pe un plan
- II.3.3 Plane perpendiculare
- II.3.4 Proiecţia ortogonală. Aria proiecţiei figurii plane
CAPITOLUL III. Elaborarea metodologiei de predare – învăţare – evaluare a temei „Paralelism si perpendicularitate în spaţiu”
- III.1 Unele indicaţii metodice generale cu referinţă la tema „Paralelism si perpendicularitate în spaţiu”
- III.2 Unele indicaţii metodice la tema „Iniţierea în metoda axiomatică de construire a geometriei în plan si în spaţiu. Recapitulare si completări”
- III.3 Unele indicaţii metodice la tema „Drepte paralele în spaţiu. Axioma paralelelor”
- III.4 Unele indicaţii metodice la tema „Paralelismul dreptei si al planului în spaţiu” .
- III.5 Unele indicaţii metodice la tema „Plane paralele”
- III.6 Unele indicaţii metodice la tema „Proiecţia paralelă. Reprezentarea figurilor în stereometrie”
- III.7 Unele indicaţii metodice la tema „Drepte perpendiculare în spaţiu”
- III.8 Unele indicaţii metodice la tema „Dreaptă perpendiculară pe un plan”
- III.9 Unele indicaţii metodice la tema „Plane perpendiculare”
- III.10 Unele indicaţii metodice la tema „Proiecţia ortogonală. Aria figurii plane”
CAPITOLUL IV. Argumentarea experimentală a eficienţei modelului didactic elaborat