|
StatutTeza a fost susţinută pe 30 iunie 2017 în CSSşi aprobată de CNAA pe 11 mai 2018 Autoreferat![]() TezaCZU 376.4(043.2)
|
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografia din 225 titluri, 25 anexe, 142 pagini de text de bază, 32 figuri, 17 tabele; rezultatele sunt publicate în 11 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu îl constituie managementul educaţional şi managementul recuperării copiilor cu deficienţe mintale.
Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretico-ştiinţifică a managementului recuperării copiilor cu DM; în implementarea unui model efectiv de formare a personalităţii şi de accelerare a adaptării social-psihologice a acestora.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a cercetării. A fost elaborat conceptul şi modelul managementului recuperării copiilor cu deficienţe mintale; a fost stabilit potenţialul de dezvoltare a copiilor cu DM; a fost determinată dinamica progredientă a dezvoltării copiilor cu DM, inclusiv severe în urma influenţei terapiilor recuperatorii; a fost constatat nivelul de pregătire şi au fost formate cadre didactice pentru implementarea modelului de recuperare a copiilor cu DMS; a fost elaborat şi implementat modelul de recuperare a copiilor cu DMS în practică prin deschiderea instituţiei inovative de tip – complex educaţional.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată rezidă în argumentarea practico-aplicativă, conceptualizarea, modelarea, eficientizarea managementului recuperării copiilor cu deficienţe mintale prin implementarea programului de recuperare construit în baza Pedagogiei Curative de alternativă. Semnificaţia teoretică. În rezultatele cercetării derulate au fost stabilite fundamentele psihopedagogice ale managementului recuperării copiilor cu deficienţe mintale, inclusiv severe. Valoarea aplicativă a lucrării rezidă în posibilitatea de implementare pe scară largă a modelului managerial de recuperare a copiilor cu DMS în condiţiile instituţiilor specializate, şcolilor incluzive, serviciilor de asistenţă psihopedagogică, complexelor educaţionale.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice vor fi utile pentru cadrele didactice, cadrele didactice de
sprijin, psihopedagogi, pedagogi curativi şi părinţi în procesul educaţional al copiilor cu DMS, pot fi
incluse în ghiduri metodologice şi suporturile didactice pentru pedagogi şi părinţi, precum şi în predarea
cursului universitar managementul recuperării studenţilor de la facultăţile de psihologie şi
psihopedagogie specială şi în cadrul formării continue a cadrelor didactice.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: