|
StatutTeza a fost susţinută pe 27 aprilie 2021 în CSSşi aprobată de CNAA pe 4 octombrie 2021 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 378.091:656.13.052(043.3)
|
Data susținerii: 27.04.2021, orele 10.00 în regim on-line.
Link-ul pentru trasmisiunea in regim online:
meet.google.com/ogs-tfro-zoq
Volumul și structura tezei: Teza include: introducere, trei capitole, concluzii generale și recomandări, text de bază – 122 pagini, bibliografie – 238 titluri, 22 tabele, 36 de figuri, 7 anexe. Rezultatele obținute sunt publicate în peste 22 lucrări științifice.
Scopul lucrării constă în stabilirea coordonatelor conceptuale și metodologice ale sistemului național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule, conceptualizarea sistemului și validarea experimentală a modelului pedagogic de formare profesională a cadrelor didactice pentru acest sistem.
Obiectivele cercetării vizează: 1) elucidarea reperelor conceptuale ale sistemului național de formare a conducătorilor de autovehicule din perspectiva învățării pe tot parcursul vieții; 2) analiza racordării cadrului legislativ naţional de formare a conducătorilor de autovehicule la cadrul legislativ european; 3) conceptualizarea sistemului național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule și elaborarea Modelului teoretic al sistemului național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule; 4) elaborarea Metodologiei de formare profesională a cadrelor didactice din sistemul național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule; 5) elaborarea și validarea Modelului pedagogic de formare profesională a cadrelor didactice din sistemul național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule.
Noutatea și originalitatea științifică constă în: 1) fundamentarea coordonatelor conceptuale ale sistemului de formare a conducătorilor de autovehicule din perspectiva învățării pe tot parcursul vieții și elaborarea Modelului teoretic al sistemului național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule; 2) elaborarea Concepției formării profesionale a conducătorilor de autovehicule în Republica Moldova; 3) elaborarea Metodologiei de formare profesională a cadrelor didactice din sistemul național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule; 4) elaborarea Modelului pedagogic de formare profesională a cadrelor didactice din sistemul național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule; 5) elaborarea și validarea prin experiment a Programului de recalificare profesională, specialitatea Psihopedagogie, ca parte componentă a modelului.
Problema științifică soluționată în cercetare este fundamentarea teoretică și metodologică a coordonatelor conceptuale ale sistemului de formare a conducătorilor de autovehicule și funcționalitatea Modelului pedagogic de formare profesională a cadrelor didactice din sistemul național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule, în vederea eficientizării serviciilor educaționale/ofertelor de formare în cadul sistemului.
Semnificația teoretică a cercetării este susținută de: 1) Modelul teoretic al sistemului naţional de formare profesională a conducătorilor de autovehicule, în viziune postmodernă, integralist, bazat pe dimensiuni epistemice, legislative, psihopedagogice relevante domeniului de referință; 2) Concepția formăriii profesionale a conducătorilor de autovehicule în Republica Moldova; 3) Metodologia și Modelul pedagogic de formare profesională a cadrelor didactice din sistemul național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule.
Valoarea aplicativă constă în: 1) configurarea sistemului naţional de formare profesională a conducătorilor de autovehicule ca suport în eficientizarea serviciilor educaționale/ofertelor de formare în cadul sistemului; 2) elaborarea și implementarea Metodologiei de formare a cadrelor didactice pentru sistemul național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule; 3) elaborarea și implementarea Programului de recalificare profesională, specialitatea Psihopedagogie a cadrelor didactice din sistemul național de formare profesională a conducătorilor de autovehicule, ca parte componentă a modelului pedagogic.
Implementarea rezultatelor științifice: rezultatele cercetării au fost implementate în cadrul Institutului de Științe ale Educației, în cadrul conferințelor internaționale și naționale, prin intermediul publicațiilor științifice în reviste naționale de specialitate.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: